Dzięki uprzejmości Khakiego, który poświęcił swój czas i trud, mogę zaprezentować Wam film z warsztatów przeprowadzonych na Pyrkonie. Możecie w nim zobaczyć, jak w praktyce wiedza o konwencji przekłada się na tworzenie scenariuszy. Zapraszam do oglądania!
A oto handout do warsztatów:
Kluczowe elementy przygody
Konwencja (u nas: śledztwo z potworem) – bohater – przeciwnik – miejsce – czas
Typowy przebieg fabuły w śledztwie z potworem
Wprowadzenie – zło na wolności
Warsztaty z Potworem from Khaki on Vimeo.
A oto handout do warsztatów:
Jedna historia, wiele przygód. Warsztaty pisania scenariuszy – handout
Staszek „Scobin Krawczyk”
krawczykstanislaw@gmail.com, Pyrkon 2010
Kluczowe elementy przygody
Konwencja (u nas: śledztwo z potworem) – bohater – przeciwnik – miejsce – czas
Typowy przebieg fabuły w śledztwie z potworem
Wprowadzenie – zło na wolności
- Przebudzenie (ktoś popełnia zły czyn, budząc do życia wrogą ludziom nadnaturalną siłę).
- Kolejne ofiary (mija długi czas, w którym za sprawą zła giną ludzie).
- Niedawna śmierć (ostatnia ofiara zła przed rozpoczęciem właściwej akcji przygody).
- Urzędnicy i funkcjonariusze (zgon przyciąga uwagę miejscowych władz).
- Wiadomość (bohaterowie graczy dowiadują się o dziwnych okolicznościach śmierci).
- Przybycie (BG docierają na miejsce, w którym działa zło).
- Groźba (zło zbliża się do następnego niewinnego człowieka).
- Pierwsze informacje (utwierdzają BG w przekonaniu o nadnaturalnym wymiarze zła) .
- Jeszcze jeden trup (pomaga szukać związku między zabitymi, przyspiesza akcję).
- Zasada zabójstw (postacie graczy ustalają, co łączy ofiary).
- Istota zła (odkrycie, jakie jest pochodzenie zła, jego natura oraz sposób, by je pokonać).
- Odkrycie zagrożenia (kto i kiedy ma się stać kolejną ofiarą zła).
- Kulminacja – zło udaremnione
- Ostatnia szansa (BG w ostatniej chwili trafiają w miejsce, gdzie mogą ocalić kolejną ofiarę).
- Na skraju śmierci (postacie graczy stają w obliczu śmiertelnego niebezpieczeństwa).
- Ocalenie (BG ratują niewinną ofiarę, niszcząc lub odpędzając zło).
- Zakończenie (postacie graczy odchodzą; często towarzyszą temu podziękowania).
- Potwór (zostaje przebudzony lub przychodzi sam, zabija, zagraża, walczy i przegrywa z BG).
- Bohaterowie (słyszą o śmierci, przybywają, zbierają informacje, pokonują zło, ratują ofiarę).
- Ofiara (najpierw przyciąga potwora, a potem BG; często niewinna: kobieta, dziecko).
- Kontakt (sprowadza BG na miejsce zdarzeń, może pomóc w poszukiwaniach).
- Informator (pomaga BG w poszukiwaniach; często jest to kilka osób i/albo przedmiotów).
- Źródeł informacji (prasa, internet, książki, komórki, znajomi; przebrania, sfałszowane dokumenty)
- Środków transportu (samochód)
- Intelektu (obycie w bibliotekach, rozwiązywanie zagadek, łączenie faktów, wyciąganie wniosków)
- Sprawności i umiejętności praktycznych (siła, wytrzymałość, zręczność, znajomość przestrzeni miejskiej, broń do walki ze złem: np. sól, srebro, woda święcona)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz